You are not logged in or registered. Please login or register to use the full functionality of BayernForum.com

Malcom [Malcom Filipe Silva de Oliveira]

Rumours and news about the transfer market. Who are FC Bayern attempting to sign? Who's going to leave? Find it all here.

Re: Malcom [Malcom Filipe Silva de Oliveira]

Postby aterford » Tue Mar 20, 2018 4:21 pm

I can only suspect one of two things:
1. That Jupp isn't really involved in future transfers that much as he won't be here (kinda doubt that, as the club has absolute trust in his judgment IMO)
2. That he's trying to do the club a favor as he thinks it will help in bargaining (i.e. playing down our interest as a means to try and angle for a lower price)

In whatever case, in spite of what Heynckes said, I wouldn't be too surprised at all if he ends up here.
#BigFlickEnergy
aterford
I'm a post king!

Years of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membership

Has thanked: 4074 times
Been thanked: 3240 times

Postby #12 » Tue Mar 20, 2018 9:21 pm

I would... And there’s also the scenario that he won’t and Heynckes told the truth...
Summer 2020: Hasan, show us your weakness!!
Chief Critic

Years of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membership

National Flag:
Germany
Has thanked: 1111 times
Been thanked: 4968 times

Postby IsiahRashad » Wed Mar 21, 2018 1:20 pm

Can't see tweet? Click here!

Bordeaux star Malcom told Sky Sport News: "Bayern are one of the biggest clubs in the world. It would be a dream to play there one day. Everyone knows them. It makes me very happy that they think about me. "

BIG EDIT: What he said more in the interview - "I think it's time. I've done a good job here and I'm grateful to Bordeaux, but I need a new challenge now, I have to set new goals. I will continue to work hard on me. Who knows, a change to Munich may soon become a reality. The Premier League is also a very interesting option. I learned the language quickly, had no major difficulties.French was much harder, so in England I would be fine, but in the end, I'd integrate anywhere."

I'm glad finally to hear one of the most talanted young players in the world saying publicly that he wants to play in Bayern. Don't miss him.
Image
IsiahRashad
Moderator

Years of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membership

National Flag:
Bulgaria
Has thanked: 4569 times
Been thanked: 4725 times

Postby aterford » Wed Mar 21, 2018 2:48 pm

Wow, he might as well just say "come get me!"
Pretty cool. Hope it works out.
#BigFlickEnergy
aterford
I'm a post king!

Years of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membership

Has thanked: 4074 times
Been thanked: 3240 times

Postby #12 » Wed Mar 21, 2018 8:02 pm

Erm - what?? How do you read that?!?
What I read is that he named a few options and the PL is just as mich of an option as we are...
Chief Critic

National Flag:
Germany

Postby IsiahRashad » Wed Mar 21, 2018 8:21 pm

#12 wrote:Erm - what?? How do you read that?!?
What I read is that he named a few options and the PL is just as mich of an option as we are...

I watched, recorded and translated the entire interview. Do you want the exact words or ?
Image
IsiahRashad
Moderator

National Flag:
Bulgaria

Postby IsiahRashad » Wed Mar 21, 2018 9:03 pm

Well,fuck it. I have some free time,so LET'S GO.

Only here,at BayernForum, we have the full English version of the interview.

In german:

Spoiler: show
Sky Sport: Malcom, Ihr Name fällt mittlerweile fast immer wenn es um künftige Transfers geht. Wie gehen Sie mit diesem öffentlichen Wirbel um Ihre Person um?

Malcom: Ich bin einfach glücklich, denn das zeigt, dass meine Arbeit auf dem Platz gesehen wird. Ich bin zufrieden mit meiner Saison hier in Bordeaux und jetzt möchte ich es so gut wie möglich zu Ende bringen. Dann werden wir im Sommer sehen, was passiert.

Sky Sport: Sie sind bereits mit 19 Jahren von Corinthians zu Bordeaux gewechselt. Wie groß war die Umstellung für Sie? Was hat sich verändert?

Malcom: Als ich hier in Bordeaux ankam wog ich 69 Kilo. Ich habe nur nach links und rechts geschaut und einfach nur irgendwelche Monster gesehen. Was ist das denn habe ich mich gefragt. Ich kam nicht vorbei, sie haben mir ganz einfach den Ball abgenommen. Dann habe ich mir einen Personal Trainer genommen und habe hart an mir gearbeitet: ich bin dadurch kräftiger und explosiver geworden. Sobald ich dann körperlich auf dem richtigen Level war, konnte ich auch meine großen Stärken im Dribbling und im Abschluss einsetzen.

Sky Sport: Es gibt viele Vereinsverantwortliche, die gewisse Zweifel haben, wenn es um einen jungen Brasilianer geht. Wie integriert er sich, lernt er die Sprache? Sie haben Französisch gelernt, sind gut integriert. Warum lief es bei Ihnen so gut?

Malcom: Bevor ich nach Bordeaux gegangen bin habe ich mich lange mit meinem Berater hingesetzt. Er hat mir damals gesagt: Integration ist das Wichtigste, damit du im Alltag klarkommst. An erster Stelle steht dabei, die jeweilige Sprache zu beherrschen. "Wenn du das nicht machst, wirst du scheitern", hat er mir gesagt. Danach kam dann eins zum anderen. Dank der Sprache kam ich im Klub sofort mit allen klar, in der Stadt, im Restaurant. Nach vier Monaten habe ich mein erstes Interview auf Französisch gegeben. Aber was mir hier trotz allem fehlt ist meine Familie, ich rufe meine Mutter jeden Tag an.

Sky Sport: In dieser Saison ging ein Selfie von Ihnen und Neymar um die Welt. Es ist direkt nach der Partie gegen Paris entstanden. Wie ist es dazu gekommen?

Malcom: Wir haben es spontan gemacht. Ich habe ihn nach Abpfiff gefragt, ob wir Trikots tauschen können. Er meinte nur: na klar mein Freund! Neymar ist mein Vorbild. Ich hätte nie gedacht, dass er mir gegenüber so freundlich sein würde. Er war unglaublich offen, hat auch auf dem Platz viel mit mir geredet. Wir lagen hinten, er kam zu mir und sagte: Mach genauso weiter! Das Ergebnis ist egal. Mach deine Arbeit, du machst das super! Ich gehe sogar so weit und sage: diese Begegnung, dieser Tag war der bislang wichtigste in meinem Leben als Fußballer. Ich werde den Moment nie vergessen. Das Foto habe ich mir eingerahmt.

Sky Sport: Können Sie eines Tages auf sein Niveau kommen?

Malcom: Das ist mein Ziel! Ich hoffe zumindest, dass ich ihm so nahe wie möglich kommen kann. Neymar ist nämlich eine eigene Liga. Und wer weiß: Vielleicht darf ich eines Tages mit ihm zusammen spielen.

Sky Sport: Ihr Vertrag läuft noch bis 2021, Sie haben im September erst verlängert. Aber alles deutet auf einen Wechsel im Sommer hin. Was ist Ihr Plan?

Malcom: Jeder Mensch hat Träume. Ich habe sogar sehr viele. Ich habe mir klare Ziele gesteckt, die ich in meiner Karriere erreichen will.

Sky Sport: Welche sind das?

Malcom: Ich will bei einem europäischen Topklub spielen, die Champions League gewinnen und für die Selecao spielen. Wenn ich bei einem großen Verein Spiele, erhöhen sich meine Chancen. Ich möchte Bordeaux für alles danken. Erst will ich die Saison bestmöglich zu Ende bringen und dann setze ich mich mit meinem Berater und meiner Familie zusammen. Gemeinsam werden wir eine Entscheidung treffen.

Sky Sport: Heißt: Sie werden Bordeaux definitiv verlassen.

Malcom: Ich glaube, dass es an der Zeit ist. Ich habe hier gute Arbeit geleistet und Bordeaux ist dafür sehr dankbar. Und auch ich habe Girondins viel zu verdanken. Ich brauche jetzt eine neue Herausforderung, muss mir neue Ziele stecken. Aber erstmal will ich die Saison gut beenden, wir wollen noch in die Europa League. Ich möchte hier nämlich nicht im Streit gehen, das will ich unbedingt vermeiden.

Sky Sport: Der FC Bayern hat sich bereits mehrfach mit ihrem Berater ausgetauscht, er war auch schon in München. Sie sind momentan auf der Suche Verstärkungen für die offensive Außenbahn. Was sagen Sie zum Interesse?

Malcom: Bayern ist einer der größten Klubs auf der Welt. Es wäre ein Traum, eines Tages dort zu spielen. Jeder kennt den FC Bayern München. Es macht mich sehr glücklich, dass sie über mich nachdenken. Ich werde weiter hart an mir arbeiten, damit - wer weiß - ein Wechsel nach München vielleicht bald Realität wird.

Sky Sport: Es ist also ihre erste Option?

Malcom: Es ist eine sehr gute! Ein beeindruckender Verein.

Sky Sport: Haben Sie schon mit jemandem aus dem Klub geredet?

Malcom: Nein, nein. Das möchte ich auch im ersten Schritt nicht. Das überlasse ich meinem Berater. Er kümmert sich um das alles, ich denke jetzt nur an den Fußball.

Sky Sport: Bayern hat eine große Geschichte mit Brasilianern: Elber, Lucio, Ze Roberto, Rafinha, zuletzt auch Douglas Costa. Spielt das für Sie eine Rolle?

Malcom: Mit Sicherheit! Jeder sieht, dass sich Brasilianer dort insgesamt wohl fühlen. Ich beobachte, dass es ihnen dort gut geht, sie für gute Stimmung sorgen. Ich verfolge das alles über die sozialen Medien und sehe, dass bei den Bayern eine sehr gute Atmosphäre herrscht. Und ich mag diese deutsche Disziplin, sie beeindruckt mich. Ich weiß auch, dass die Leute in Deutschland gut mit Brasilianern klarkommen. Das schaue ich mir alles an und denke: man, das wäre echt super dort zu sein. Ich weiß auf jeden Fall, dass ich in München sehr gut aufgenommen werden würde, wenn es tatsächlich mit einem Wechsel klappen sollte.

Sky Sport: Auch einige Teams aus der Premier League sind stark interessiert, u.a. Tottenham und Arsenal. Sie haben Englisch-Kurse gemacht. Was sagt uns das?

Malcom: Ich lerne Englisch, weil es die wichtigste Sprache auf der Welt ist. Egal wo man ist, wird man mit Englisch sehr weit kommen. Das ist also sehr wichtig für mich.

Sky Sport: Also ist die Premier League auch eine Möglichkeit.

Malcom: Eine sehr interessante sogar. Ich habe die Sprache schnell gelernt, hatte dabei keine großen Schwierigkeiten. Französisch war deutlich schwerer. In England würde ich also sicher gut zurechtkommen. Aber am Ende integriere ich mich überall.

Sky Sport: Bordeaux möchte rund 60 Millionen Euro Ablöse für Sie kassieren, vielleicht auch mehr. Was macht eine solche Summe mit Ihnen?

Malcom: Ganz ehrlich: Ich denke nicht viel drüber nach. Für mich zählt nur meine Arbeit. 60 Millionen? Dann arbeite ich eben noch mehr, um 70 Millionen wert zu sein. 70? Dann gebe ich noch mehr Gas um auf 90 Millionen zu kommen. Aber das sind doch nur Zahlen, ich will einfach nur immer besser werden.

Sky Sport: Wann treffen Sie Ihre Entscheidung?

Malcom: Wir haben noch ein bisschen Zeit dafür. Ich muss mir auch erst darüber klar werden. Aber ich versuche momentan, nicht so oft darüber nachzudenken. Sonst wird mein Kopf irgendwann so groß. Ich überlasse diese Arbeit meiner Familie und meinem Berater, ich kümmere ich um Fußball. Jetzt geht's um Bordeaux, in ein paar Wochen sehen wir weiter.

The english one:

Sky Sport: Malcom, your name is almost everywhere when it comes to future transfers. How do you deal with this public vortex around your persona?

Malcom: I'm just happy, because that shows that my work is seen in the square. I am satisfied with my season here in Bordeaux and now I want to finish it as well as possible. Then in the summer we will see what happens.

Sky Sport: You changed Corinthians for Bordeaux at the age of 19. How big was the change for you? What has changed?

Malcom: When I arrived here in Bordeaux I weighed 69 kilos. I just looked left and right and just saw some monsters. What is that I have asked myself. I could not get past, they just took the ball from me. Then I took a personal trainer and worked hard on myself: it made me stronger and more explosive. As soon as I was physically on the right level, I was also able to use my great strengths in dribbling and graduation.

Sky Sport: There are many club officials who have some doubts about a young Brazilian. How does he integrate, does he learn the language? You have learned French and you are well integrated. Do you fell good?

Malcom: Before I went to Bordeaux, I sat down with my adviser for a long time. He told me then: Integration is the most important thing, so that you get along in everyday life. First and foremost is to master the respective language. "If you do not do that, you will fail," he told me. Thanks to the language I was able to get along with everyone in the club, in the city, in the restaurant. After four months I gave my first interview in French. But what I miss here despite everything is my family, I call my mother every day.

Sky Sport: This season, a selfie of you and Neymar went around the world. It was created directly after the match against PSG. How this happened ?

Malcom: We did it spontaneously. I asked him after the final whistle if we could change jerseys. He said only: of course my friend! Neymar is my role model. I never thought he would be so kind to me. He was incredibly open and talked a lot with me on the pitch. After the game, he came to me and said: Keep up the good work! The result does not matter. Do your job, you're doing great at the moment ! I can even go far and say: this encounter, this day has been the most important in my life as a footballer so far. I will never forget the moment. I framed the photo.

Sky Sport: Can you one day get up to his level?

Malcom: That's my goal! At least I hope that I can get as close to him as possible. Neymar is a league of its own. And who knows: maybe one day I'll be allowed to play with him.

Sky Sport: Your contract will run until 2021, you have just renewed in September. But everything points to a change in the summer. What is your plan?

Malcom: Everybody has dreams. I even have many. I've set myself clear goals that I want to achieve in my career.

Sky Sport: Which are these?

Malcom: I want to play for a European top club, win the Champions League and play for the Selecao. When I play at a big club, my chances increase. I would like to thank Bordeaux for everything. First I want to finish the season as best as possible and then I sit down with my advisor and my family. Together we will make a decision.

Sky Sport: You will definitely leave Bordeaux.

Malcom: I think it's time. I have done a good job here and Bordeaux is very grateful for that. And I owe a lot to Girondins, too. I need a new challenge now, I have to set new goals. But first I want to end the season well, we still want to qualify for the Europa League. I do not want to leave without fight, that's something I really want to avoid.

Sky Sport: Bayern have already exchanged views with your advisor several times, and he has already been in Munich. They are currently looking for reinforcements for the offensive wing. What do you say about the interest?

Malcom: Bayern is one of the biggest clubs in the world. It would be a dream to play there someday. Everyone knows Bayern Munich. It makes me very happy that they think about me. I will continue to work hard on myself, so that - who knows - a change to Munich may soon become a reality.

Sky Sport: So it's your first option? (Bayern)

Malcom: It's a very good one! An impressive club.

Sky Sport: Have you ever talked to someone from the club?

Malcom: No, no. I do not want that as a first step. I leave that to my advisor. He takes care of all this, I just think about football now.

Sky Sport: Bayern has a great history with Brazilians: Elber, Lucio, Ze Roberto, Rafinha, most recently Douglas Costa. Does that matter to you?

Malcom: Certainly! Everyone sees that Brazilians feel comfortable overall. I observe that they are doing well there, they are creating a good atmosphere. I follow it all over the social media and see that with the Bavarians a very good atmosphere prevails. And I like this German discipline, it impresses me. I also know that people in Germany get along well with Brazilians. I look at everything and think: it would be really great to be there. I know in any case that I would be very well received in Munich, if it should actually work with a change.

Sky Sport: Also some teams from the Premier League are very interested, i.a. Tottenham and Arsenal. You have done English courses. What you can tell us?

Malcom: I'm learning English because it's the most important language in the world. No matter where you are, you will come very far with english. So that's very important to me.

Sky Sport: So the Premier League is also a possibility.

Malcom: A very interesting even. I learned the language quickly and did not have much difficulty in doing so. French was much heavier. I'd be fine in England, then. But in the end, I integrate myself everywhere.

Sky Sport: Bordeaux wants about 60 million euros for you, maybe more. What does such a sum do to you?

Malcom: Honestly, I do not think much about it. For me, only my work counts. 60 million? Then I work even more to worth 70 million. 70? Then I give more gas to come to 90 million. But those are just numbers, I just want to get better and better.

Sky Sport: When will you make the decision?

Malcom: We still have some time for that. I have to be clear about that first (in my head) . But I'm trying not to think about it that much right now. Otherwise my head will explode. I leave this work to my family and my advisor, I take care of football. Now it's about Bordeaux, in a few weeks we'll see.

Maybe I have some mistakes, but you will forgive me this time. :oops:
Image
IsiahRashad
Moderator

National Flag:
Bulgaria

Postby #12 » Wed Mar 21, 2018 9:16 pm

Wasn‘t sven (just) talking to you...

But I think you’re forgetting the pinch of salt... Btw: I‘ve seen the interview... I don’t think this is such a sure thing...
Chief Critic

National Flag:
Germany

Postby IsiahRashad » Wed Mar 21, 2018 9:26 pm

For me it's kind of "sure". For the first time in AGES a top talent want's to join us, and he's playing at the positions which we're looking for.

He say that he is leaving and said so much impressive things about Bayern and Germany. The kid is speaking wisely,he is down to earth and he knows what he wants. Allready better than Costa (when he was in Bayern) in every aspect, and he is 6 years younger.

What more you can ask for?
Image
IsiahRashad
Moderator

National Flag:
Bulgaria

Postby #12 » Wed Mar 21, 2018 10:13 pm

Signature and then him actually becoming our game changer
Chief Critic

National Flag:
Germany

Postby IsiahRashad » Wed Mar 21, 2018 10:37 pm

Fingers crossed. :wink:
Image
IsiahRashad
Moderator

National Flag:
Bulgaria

Postby bastos80 » Wed Mar 21, 2018 10:40 pm

IsiahRashad wrote:
Allready better than Costa (when he was in Bayern) in every aspect

How can you say that when he's still playing in france and hasn't even played a single match for us? :?
He could flop just as hard as Costa here.
Sané ---- Lewandowski ---- Gnabry
Davies - Thiago - Kimmich - Dest
Hernández -- Alaba -- Upamecano
--------------- Neuer ----------------
bastos80
I live on BayernForum.com

Years of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membership

National Flag:
Germany
Has thanked: 735 times
Been thanked: 3638 times

Postby Dumbledore7 » Wed Mar 21, 2018 11:21 pm

IsiahRashad you the man.
Dumbledore7
I live on BayernForum.com

Years of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membership

National Flag:
Indonesia
Has thanked: 4323 times
Been thanked: 3588 times
BayernForum.com fan club: Active member

Postby FCB12Forever » Thu Mar 22, 2018 4:47 am

It is not very common that a Brazilian might like Bayern, but it is possible. My Brazilian friend said there are a lot of German settlements in Brazil, but especially his state (Rio Grande do Sul). I looked into it and there was a city called Novo Hamburgo, yes, Neue Hamburg..

Anyway, I don't think we should miss this opportunity. Bayern's transfer strategy has been pretty "opportunistic" as I could see.
FCB12Forever
I'm a chatterbox!

Years of membershipYears of membershipYears of membership

Has thanked: 130 times
Been thanked: 140 times

Postby ramsej84 » Thu Mar 22, 2018 7:44 am

FCB12Forever wrote:It is not very common that a Brazilian might like Bayern, but it is possible. My Brazilian friend said there are a lot of German settlements in Brazil, but especially his state (Rio Grande do Sul). I looked into it and there was a city called Novo Hamburgo, yes, Neue Hamburg..

Anyway, I don't think we should miss this opportunity. Bayern's transfer strategy has been pretty "opportunistic" as I could see.
The Roma GK Alisson Becker (100% German blood) was born in there...
In fact I had mentioned this somewhere.

BuLi had great Brazilian players in the past...
Elber for instance, not to mention Paolo Sergio and Ze' Roberto, Amoroso...;
These might have influenced the young boys

Sent from my HUAWEI VNS-L31 using Tapatalk
U l-Kotra qamet f’daqqa – u għajtet: “Jien Maltija!
Miskin min ikasbarni, - miskin min jidħak bija!”
U l-Kotra għanniet f’daqqa – u semmgħet ma’ l-irjieħ
L-Innu ta’ Malta tagħna, – u l-leħen kien rebbieħ,
ramsej84
I tattooed BayernForum.com on my ass

Years of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membership

National Flag:
Malta
Has thanked: 30356 times
Been thanked: 6511 times

PreviousNext

Return to Bayern Transfer Rumours & News